ČastÉ otázky

Na internete neviem nájsť cenník pre firmy, prečo?

Sú elektronické aukcie bezpečné?

Ktorí dodávatelia sa zúčastňujú elektronickej súťaže?

Aký je rozdiel medzi Dodávateľom a Distribútorom?

Kto je dodávateľ poslednej inštancie?

Som zaviazaný súčasnému dodávateľovi?

Súčasný dodávateľ mi ponúka nižšiu cenu o 2,- EURA/MWh či celkovo o 12%

Koľko vlastne môžem ušertriť?

Ako dlho budem platiť vysúťažené ceny?

Nezistím časom nejaký chyták v zmluve?

Stále cítite neistotu?

Obávam sa prechodu k nejakému malému neznámemu dodávateľovi…“

  • Na Slovensku je viac ako 20 dodávateľov elektriny a 20 plynu a do súťaže pozývame len 10 najväčších s ktorými nie sú žiadne problémy.

Čo ak ten dodávateľ skrachuje…?“

  • Zákazník v žiadnom prípade neprichádza o dodávku EE, ZP. Dostáva sa do stavu DPI (dodávateľ poslednej inštancie – ZSE, SSE, VSE, SPP) a má 3 mesiace  na výber  nového   dodávateľa.

Dôverujem ZSE / SSE / VSE, nikdy som s nimi nemal problém…“

  • Ani nový dodávatelia predsa nerobia zákazníkom problémy. V tomto prípade je dôležitá cena energií. Viete aké sú ceny energií, na ktoré sa dodávatelia v maloodbere  nikdy   nedostanú?

Nechce sa mi strácať čas administratívou spojenou s prechodom k inému dodávateľovi, nemám na to teraz čas…“

  • K zmluve je priložená aj plná moc na úkony spojené s prepisom, tak jediná starosť zákazníka je podpísať zmluvu.

Provízia 30% z úspory sa mi zdá byť dosť veľa…“

  • Prvé, veľa je to čo platíte teraz za EE, ZP. Druhé veľa je to čo na tom zarobíte a naša provízia je to jediné málo.

Páči sa mi to, ale najskôr si nechám pripraviť ponuky od viacerých dodávateľov a potom sa rozhodnem či pôjdem s Vami do aukcie…“

  • My nezastupujeme dodávateľa ale zákazníka, teda Vás a pre Vás súťažíme trhové ceny komodít na ktoré sa dodávatelia nikdy nedostanú.

Zdá sa mi zvláštne že mám platiť províziu hneď po aukcii, keď šetriť začnem až budúci rok…“

  • My nie sme dodávateľ a keďže naša služba je aukcia tak provízia sa platí až „po“ vysúťaženej cene. Faktúru pošleme spolu s novou zmluvou.

Čo z toho že sa mi zníži cena za dodávku, keď mi zase zdvihnú distribučné poplatky…“

  • Distribúciu má na starosť ÚRSO a cena je pre všetkých dodávateľov rovnaká.

Takých ako Vy tu mám každú chvíľu, stále mi ponúkajú lacnejšiu elektrinu…“

  • My nezastupujeme žiadneho dodávateľa, ale našou úlohou je znižovanie firemných nákladov. Efektívne súťažíme v aukcii nižšie ceny energií. A pre veľký objem odberu v aukcii o Vás dodávatelia bojujú ponukou nižších cien.

Teraz mi vybavíte nižšiu cenu, a o rok to znova zdvihnú naspäť…“

  • Nič také sa nestane pokiaľ zostaneme v spojení. Po roku budeme s Vami konzultovať nové podmienky a za 2% z reálnej spotreby budeme servis pre Vás robiť aj v ďalšom roku alebo ak Vám neodporučíme pokračovať na základe pozitívnej trhovej situácie Vás za rovnaký 2% poplatok zaradíme znovu do súťaže.

Chcel by som zmluvu aspoň na 2 roky, nech mi o rok zase nezvýšia cenu…“

  • V elektronických aukciách sa zmluvy robia vždy na 1 rok na základe veľkej trhovej nestálosti a tým pádom ani dodávateľia nechcú ísť do rizika s najnižšími cenami.

Kedy a ako sa dozviem ako dopadla aukcia a akú cenu ste mi vybavili…?

  • Na aukciu budete upozornený e-mailom a tak isto ju môžete aj naživo sledovať cez link, ktorý bude súčasťou informačného e-mailu. Takže hneď po súťaži budú údaje spracované a zákazníkovi zaslaný mail s výsledkom aukcie.


Samozrejme dôležitou informáciou pre zákazníka je aj, že okrem ceny súťažíme pre našich klientov aj výhodnejšie podmienky.

Každý dodávateľ, ktorý vstupuje do aukcie musí súhlasiť s podmienkami aukcie, ktoré vytvárame my. Samozrejme čo je veľkou výhodou našich klientov.

Napr.: Cena ktorá sa vysúťaží je pevná na celý rok a podpisuje sa v zmluve, kde je aj uvedená. Ďalej minimálne 50% odberová hranica spotreby je štandard.

© 2017 vyhodnejsiaenergia.sk - Igor Koštial - Nižšie ceny elektriny a plynu pre firmy. Všeobecné obchodné podmienky